عاشقانه







نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





تقويت حافظه

به عنوان نمونه، اگر آنقدر جدول حل کرده‌ايد که حتي توي خواب هم مي‌توانيد اين کار را انجام دهيد، موقع آن است که خود را به چالشي جديد بکشانيد تا بتوانيد توانايي مغزتان را به بهترين نحو پرورش دهيد. کنجکاوي در محيط اطراف و جهان اطرافتان، اينکه آنچه در اطرافتان مي‌گذرد، چگونه اتفاق مي‌افتد و چگونه شما مي‌توانيد آن را بفهميد باعث مي‌شود مغزتان با سرعت بالاتر و موثرتري فعاليت کند. به کار بستن مواردي که در اين مطلب آمده است، به شما کمک مي‌کند به خواسته‌اي که درباره پرورش هوش و حافظه‌تان داريد، برسيد.

1 بازي کنيد

برنامه‌هاي پرورش ذهن و بازي‌ها راه‌هاي خارق‌العاده‌اي هستند براي اينکه مغزتان را به چالش بکشيد. سودوکو، جدول و بازي‌هاي الکتريکي. همه آنها مي‌توانند سرعت فعاليت مغز و حافظه‌تان را افزايش دهند. اين بازي‌ها بر منطق دايره لغات و رياضي و... تکيه دارند. آنها جنبه تفريحي هم دارند و شما مي‌توانيد روزانه اندکي از وقت خود را صرف آنها کنيد و از آنها سود ببريد. البته روزانه فقط 15 دقيقه از وقتتان را به بازي اختصاص دهيد نه بيشتر.

2 مديتيشن يادتان نرود

مديتيشن روزانه احتمالا بهترين کاري است که شما مي‌توانيد براي سلامت جسم و مغز و روانتان انجام دهيد. مديتيشن نه تنها باعث آرامش شما مي‌شود بلکه باعث پرورش مغز هم خواهد شد. شما با به وجود آوردن حالت متفاوت رواني، مغزتان را به صورتي جديد و جذاب به کار مي‌گيريد و اين باعث بالا بردن فعاليت مغزي‌تان مي‌شود.

3 مغزتان را تغذيه کنيد

مغزتان به چربي‌هاي مفيد و سالم احتياج دارد پس روي روغن ماهي سالمون، آجيل‌‌ها مانند گردو، روغن تخم کتان و روغن زيتون تمرکز و چربي‌هاي اشباع شده را از رژيم غذايي‌تان حذف کنيد.

4 داستان‌هاي خوبتان را بازگو کنيد

خاطره‌ها و اتفاق‌هايي که برايتان افتاده‌اند را تفسير کرده و آنها را بازگو کنيد و لحظه‌هايتان را با ديگران سهيم شويد. تمرين کنيد که داستان‌هاي جديد و قديمي‌تان را به طوري دلچسب، تاثيرگذار و مفرح تعريف کنيد.

5 تلويزيون‌ را خاموش کنيد

افراد بالغ روزانه بيش از 4 ساعت را به تماشاي تلويزيون اختصاص مي‌دهند. تلويزيون مي‌تواند جانشين روابط شود و روي سبک زندگي تاثير بگذارد. تلويزيون را خاموش کنيد و وقتتان را صرف تمرين‌هاي ورزشي براي بدن و مغزتان کنيد و به ابعاد ديگر زندگي‌تان بپردازيد.

6 مغز سالم در بدن سالم است

تمرين‌هاي ورزشي، تمرين‌هاي فوق‌العاده‌اي براي مغز نيز هستند. وقتي بدنتان را حرکت مي‌دهيد مغزتان بايد ياد بگيرد که چگونه ماهيچه‌ها را هماهنگ کند، فاصله‌ها را تخمين بزند و تعادل را برقرار کند. تمرين‌هاي متفاوت و گوناگون انجام دهيد تا مغزتان را به چالش بکشيد.

7 چيزهاي متفاوت بخوانيد

کتاب‌ها، قابل حمل و پر از شخصيت‌هاي جالب و اطلاعات و واقعيت‌هاي جذاب و نامتناهي هستند. در زمينه‌هاي متفاوت و گسترده مطالعه کنيد.

اگر عادت داريد کتاب‌هاي تاريخي بخوانيد، سعي کنيد رمان‌هاي معاصر، کتاب‌هاي نويسنده‌هاي خارجي و کلاسيک را بخوانيد. با اين کار مغزتان را به کار مي‌گيريد تا تصورات جديد و متفاوتي داشته باشد. همچنين با آشنايي با فرهنگ‌ها و مردمان جديد مي‌توانيد داستان‌هاي جالبي براي تعريف کردن داشته باشيد.

8 مهارت جديدي ياد بگيريد

يادگيري مهارت‌هاي جديد باعث مي‌شود ناحيه‌هاي مختلفي از مغزتان به کار بيفتد. حافظه‌تان به کار مي‌افتد شما حرکت‌هاي جديد ياد مي‌گيريد و مي‌توانيد بين چيزهاي مختلف رابطه برقرار کنيد.

خواندن آثار ادبي، درست کردن غذا و ساختن هواپيما با خلال دندان همه اين کارها مغز شما را به چالش مي‌کشد و چيزي جديد براي فکر کردن به شما مي‌دهد.

9 تغييرات به وجود آوريد

همه ما برنامه‌هاي روتين و کارهاي روزمره‌مان را دوست داريم. ما عادات‌ و دل‌مشغولي‌هايي داريم که مي‌توانيم ساعت‌ها آنها را انجام دهيم ولي هرچه که انجام آن براي ما عادت شده است کمتر مغزمان را به فعاليت وامي‌دارد. براي اينکه واقعا مغزتان را جوان و پويا نگه داريد، آن را به چالش بکشيد.

راهي را که هر روز به سوپرمارکت مي‌رويد عوض کنيد. براي باز کردن در اتاقتان از دست ديگرتان استفاده کنيد. دسرتان را قبل از غذا بخوريد. همه اينها مغزتان را مجبور مي‌کند تا بيدار شود و توجهي دوباره به مسايل داشته باشد.

10 مغزتان را پرورش دهيد

برنامه‌ها و کتاب‌ها و وب‌سايت‌ها و در کل تحقيقات زيادي براي پرورش مغز وجود دارند که همه آنها بر 3 پايه اصلي: به يادآوري، تجسم کردن و تحليل کردن بنا شده‌اند. هر روز مغزتان را روي اين 3 اصل به کار گيريد تا در هر زمينه‌اي و هرچه بيشتر آماده شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[+] نوشته شده توسط سپیده در 22 | |